Gra Śródroczna Hufca

Regulamin
Gry Śródrocznej Hufca ZHP „Mazowsze” Mińsk Mazowiecki
„ASY MAZOWSZA”

  1. Koordynatorem gry śródrocznej jest Komenda Hufca ZHP “Mazowsze” Mińsk Mazowiecki.
  2. Gra skierowana jest do gromad i drużyn należących do Hufca ZHP “Mazowsze” Mińsk Mazowiecki.
  3. Celem gry jest wsparcie śródrocznej pracy drużyn oraz budowanie wspólnoty Hufca.
  4. Niniejszy regulamin określa zasady gry.
  5. Szczegółowe zadania oraz sposób przyznawanie punktów określone są w Załączniku 1 do niniejszego regulaminu.
  6. Zasady gry:
    a) Wszystkie gromady/drużyny biorą udział w grze śródrocznej poprzez wykonywanie określonych zadań, a które wymienione są w załączniku 1 niniejszego regulaminu.
    b) Każda gromada/drużyna zobowiązana jest do systematycznego dokumentowania wykonywanych zadań.
    c) Weryfikacja wyznaczonych zadań następuje raz w miesiącu, a wyniki uzupełniane są na stronie internetowej hufca (minsk.zhp.pl).
    d) Fotorelację, w celu weryfikacji wykonania zadań, należy udostępnić na mediach społecznościowych drużyny/gromady.
    e) Za każde wykonane zadanie drużyna/gromada zdobywa 1 punkt i przesuwa się o jedno “oczko” wyżej na planszy.
    f) Drużyny w trakcie realizowania gry zdobywają określone miana – zależne od ilości zdobytych punktów.
    g) Drużyna, która wykona najwięcej zadań i znajdzie się najwyżej na planszy zdobędzie tytuł “Asów Mazowsza”. W przypadku remisu czynnikiem decydującym o wygranej będzie czas realizacji zadań.
    i) Zachęcamy do korzystania z pomocy graficznych na zbiórkach drużyny jako ich stały element, w celu zaangażowania uczestników.
  7. Ostateczny termin zakończenia gry to 31 sierpnia 2025 r.
  8. Nagrody:
    1. I miejsce: 1000 zł do wykorzystania na dowolny cel w drużynie i przechodni proporzec.
    1. II miejsce: bon do składnicy o wartości 500 zł.
    1. III miejsce: bon do składnicy o wartości 250 zł.
  9. Wszelkie pytania i nieścisłości należy kierować na adres email: eliza.rokicka@zhp.net.pl lub minskmazowiecki@zhp.pl

ZAŁĄCZNIK 1: Wykaz zadań

ObszarNr.ZadanieKomentarzSposób weryfikacji
Patriotyzm1Udział w obchodach Święta Konstytucji
3 Maja w swojej miejscowości.
 Fotorelacja, zapis
w programie pracy.
2Udział w obchodach Święta Niepodległości
w swojej miejscowości.
 Fotorelacja, zapis
w programie pracy.  
3Udział w innych dowolnych uroczystościach patriotycznych. Fotorelacja, zapis
w programie pracy.  
Finanse4Odprowadzenie składek członkowskich
w terminie.
Składka powinna być odprowadzona do 20 dnia każdego pierwszego miesiąca kwartału (a najlepiej jednorazowo za cały rok).KP/wpłata na konto
+ Odznaczenie składek w Tipi
5Organizacja akcji zarobkowej.Zuchy i harcerze mogą realizować
w ramach tego zadania akcję znicz pod warunkiem sumiennej realizacji zadania przedzniczowego. Harcerze starsi i wędrownicy mogą wziąć udział w akcji znicz oraz dodatkowo powinni zorganizować samodzielną akcję zarobkową.
Fotorelacja, zapis
w programie pracy.      
6Udział w ROHIS-ie.Drużyna powinna zgłosić się do programu, wywiązać się ze wszystkich wymaganych dokumentów w terminie oraz rozliczyć przed końcem listopada.Dokumentacja ROHiS.
Kwatermistrzo-stwo7Zastęp służbowy
w hufcu.
Drużyna powinna wpisać się na dwutygodniową służbę w hufcu
i wykonanie powierzonych zadań, w tym zadania bojowego.
Wpis do księgi pamiątkowej zastępu służbowego.
Liczebność8Minimalna liczebność wynikająca z instrukcji.Drużyna powinna spełniać minimalne wymagania co do liczebności tj. 16 osób w przypadku gromad zuchowej, drużyn harcerskich i starszoharcerskich, 9 osób w przypadku drużyn wędrowniczych.Liczba profili w TIPI drużyny.
Promocja9Prowadzenie fanpage drużyny/szczepu.Drużyna powinna systematycznie promować swoją działalność w sposób pozytywny i promujący wartości harcerskie. W postach powinno być poszanowanie dla prywatności i godności osób ukazanych na zdjęciach.Posty na fanpage drużyny/szczepu.
10Post na fanpage hufca – min. 1 x w rokuDziałania drużyny reprezentują także działania hufca. Drużyna powinna przygotować relację z jednego wydarzenia na fanpage hufca.Post na fanpage’u hufca.
Służba na zewnątrz/aktywność społeczna.11Udział w co najmniej dwóch działaniach dla swojego środowiska lokalnego.Drużna powinna wziąć udział w przynajmniej dwóch działaniach na rzecz lokalnych społeczności, takich jak: obstawa ratownicza, obstawa Mazowieckiej 15, odjazdowego bibliotekarza, WOŚP, Wigilia miejska, udział w sztafecie BŚP i innych organizowanych na terenie miejsca działania.Fotorelacja    
TiPi12Uzupełnianie informacji w TIPIKażdy członek na swój profil w TiPi, w którym potwierdza się jego umiejętności i osiągnięcia – ma wpisane zdobyte stopnie i sprawności, funkcje poparte odpowiednimi rozkazami.Weryfikacja profili w TIPI
Umundurowanie i musztra13Drużyna posiada pełne umundurowanie.Zadanie oceniane będzie na imprezach hufca, np. ZZM.Potwierdzenie przez komendę, fotorelacja.
14Drużyna umie stosować musztrę.Zadanie oceniane będzie podczas turnieju musztry zorganizowanego podczas wydarzenia hufca.Potwierdzenie przez Komendę
Obozy, biwaki, wycieczki, zbiórki15Udział w obozie. Dokumentacja, fotorelacja.
16Udział w min. 3 biwakach. Złożone karty biwaku, fotorelacja.
17Zorganizowanie min. 1 wycieczki poza powiat miński lub udział w jednej imprezie harcerskiej poza powiatem. Złożona karta wycieczki + fotorelacja
18Cykliczna organizacja zbiórek drużyny. Raportowanie podczas zbiórek drużynowych, program pracy drużyny.
Dokumentacja drużyny19Program pracy drużyny. Przesłany i zatwierdzony przez KH program pracy.
20Zgody na przynależność. Ilość zgód przekazanych do hufca.
21Rozkazy drużynowego wprowadzone do TiPi Weryfikacja w TIPI.
SIM22Realizacja stopni/gwiazdek.Min. 70% członków drużyny powsiada stopień na swoim poziomie.Rozkazy w TIPI, uzupełnienie w TIPI.  
23Realizacja sprawności.Min. 2 zdobyte sprawności na osobę w drużynie.Rozkazy w TIPI– uzupełnienie w TIPI.  
24Realizacja tropów.Min. 2 zdobyte tropy przez każdy zastęp w drużynie.Rozkazy w TIPI – uzupełnienie w TIPI.
Udział w życiu hufca 25Udział w min. 2 wydarzeniach na szczeblu hufcowym. Fotorelacja, program drużyny.
26Udział drużynowego lub przybocznego we wszystkich zbiórkach drużynowych. Książeczka „pierwsze czwartki miesiąca”
Drużynowy27Udział w warsztatach – min. 1 na rok. Dyplom uczestnictwa.
28Ukończone wymagane kursy – pierwszej pomocy (min. 15h), przybocznych, drużynowych odpowiedniej metodyki. Dyplom uczestnictwa.
Przyboczny29Udział w formie szkoleniowej – min. 1 na rok. Dyplom uczestnictwa.
System małych grup30Są stałe zastępy/szóstki. Program pracy drużyny, potwierdzenie drużynowego.
31Są prowadzone zbiórki ZZ. Program pracy drużyny, potwierdzenie drużynowego.
32Są prowadzone zbiorki zastępów. Program pracy drużyny, potwierdzenie drużynowego.
Udział w aktywności ponad hufcem /propozycji programowej33Min. 1 w ciągu roku  Fotorelacja, karta biwaku /wycieczki, program drużyny.
Skip to content